=
Top  
Search

Ansatt ser ikke sin saldo i Registreringsbildet

Last changed 2023-12-14
Please rate here
  -  

Question

Hei!

 

Har en ansatt som ikke kan se sin saldo i WinTid. Hva er feil her ?

 

 


Answer

Vanligste årsaken til at feks fleksitid er "0" er at gårsdagen ikke er beregnet.

Og den vanligste årsaken til at gårsdagen ikke er beregnet er at gårsdagens beregningsskjema har en lang døgnsutvidelse. 

Eksempel:

Dersom aktuelt beregningsskjema har 09:00 i døgnsutvidelse og den nattlige beregningen går kl 03:00, så vil ikke dagen bli beregnet før kommende natt. Altså nesten et døgn senere.

Da vil saldo i Registreringsbildet ikke bli oppdatert på nesten et døgn og saldo vil være 0.

Dersom vedkommende går på en kalender som har beregningsskjema som alltid har lang døgnsutvidelse, dvs. som er etter nattlig beregning, så vil saldo alltid være i null for denne personen.

Det man kan gjøre da er at: 

1. Se om døgnsutvidelsen trenger å være så lang som den er.

2. Sette opp en ekstra "nattlig" beregning under Systeminnstillinger - Programkjøring oppsett

Hvis gårsdagen ER beregnet og vedkommende fortsatt ikke ser saldo, så kan det være at vedkommende ikke er knyttet til korrekt lønnsgruppe fra korrekt dato.

(Husk at dersom det er satt opp en ekstra beregning som kommer etter vedkommende har stemplet inn, så vil vedkommende fortsatt ikke se saldo før etter beregningen har gått eller man manuelt har beregnet dagen)

Sjekk hvilken lønnsgruppe vedkommende tilhører og fra hvilket dato. 

Gå deretter til Organisasjon – Lønnsgruppe, så kan man se hvilke saldoer som skal vises.

 

 

Hvilke saldoer som vises ved registrering:

1., 2., 3. Og 4. saldo som vises: I nedtrekkslisten hentes de kategoriene som man ønsker skal vises ved registrering. Disse 

saldoene ser man nederst på Registreringssiden i minWinTid.

 

Eksempel:

Med vennlig hilsen
WinTid support

 

 

Powered by SuperOffice